FAQ

Pytania i odpowiedzi

Rejestracja i logowanie

Tak, trzeba je posiadać.

Tak.

Mail o potwierdzeniu założenia konta wysyłany jest systemowo do każdego użytkownika serwisu DGprint.pl.

Jeśli taki mail nie dotarł od razu, nastąpi to po weryfikacji systemowej nowego użytkownika.

Zgodnie z dyrektywą RODO Administratorem Twoich danych osobowych jest :
Drukarnia Galar, Andrzej Ostrówka ul. Lubelska 6C, 11-700 Mrągowo. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji usługi. Każdy ma prawo wglądu do treści swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia. Podanie danych ma charakter dobrowolny i są one zgodne z prawdą. Rejestracja w serwisie jest jednoczesnym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.

1. Dane osobowe Użytkowników będących osobami fizycznymi (w tym osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą) będą przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych w celu świadczenia usług przez Sprzedawcę, jak również w celach marketingowych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa Sprzedawcy, w tym Serwisu DGprint.pl, a także dotyczących usług i towarów prezentowanych w Serwisie DGprint.pl. Przetwarzanie zbieranych danych odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych i ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Podanie przez Użytkownika swoich danych osobowych jest dobrowolne.
2. Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości. Dane osobowe Użytkowników mogą być także przekazywane – w niezbędnym i wymaganym zakresie – podmiotom trzecim, w tym podmiotom wykonującym na zlecenie Sprzedawcy czynności związane z zawartą z Nabywcą Umową, m. in. operatorom obsługującym płatności elektroniczne z tytułu zawieranych Umów lub podmiotom realizującym dostawy zamówionych towarów. 
3. Sprzedawca zapewnia Użytkownikom, których dane osobowe przetwarza, realizację uprawnień wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, w tym prawa dostępu do treści własnych danych osobowych i ich poprawiania oraz prawa do kontroli przetwarzania własnych danych osobowych na zasadach opisanych w przedmiotowej ustawie. 
4. W ramach realizacji prawa do kontroli przetwarzania własnych danych osobowych, Użytkownik ma w szczególności prawo do wniesienia pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jego danych ze względu na jego szczególną sytuację, a także wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych, gdy Sprzedawca przetwarza je gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Usługodawcę lub gdy Sprzedawca zamierza je przetwarzać w celach marketingowych, lub wobec przekazywania przez Sprzedawcę danych osobowych Użytkownika innemu niż Sprzedawca administratorowi danych. 
5. Poufne informacje dotyczące Użytkowników, w tym dane osobowe Użytkowników są chronione przez Sprzedawcę przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych oraz informacji poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych.

Tak, użytkownik ma taką możliwość zmiany w panelu klienta.

Należy skorzystać z narzędzia resetowania hasła. Jeśli ta metoda zawiedzie należy zgłosić problem do Drukarni poprzez formularz kontaktowy.

Składanie zamówień

1. Akceptacja plików do druku.

2. Realizacja zlecenia

3. Kontrola jakości

4. Wysyłka

Każdy produkt posiada osobne etapy realizacji produkcyjne związane w wybraną specyfiką zamówienia.

Informacje o statusie zamówienie dostępne są w panelu klienta. Dodatkowo Zamawiający informowany jest drogą mailową o statusie zlecenia i jego etapach.

Czas realizacji liczony jest od momentu zatwierdzenia plików do druku przez grafików. Weryfikacja plików następuje po złożeniu i opłaceniu zamówienia. W przypadku braku płatności zlecenie nie jest w żaden sposób realizowane ani weryfikowane.

Skrócenie czasu wykonania większości produktów jest możliwe. Dodatkowy koszt może wynieść 20- 50% wartości zamówienia. 

Drukarnia DGprint.pl przewiduje możliwości anulowania zlecenia przez Klienta jeśli zamówienie nie jest jeszcze w realizacji. Możliwe jest również operowanie plikami do druku.

Drukarnia ma możliwość anulowania zlecenia jeśli:

- przesłane pliki nie nadają sie do druku, a Zamawiający nie odpowiada na powiadomienia systemowe zawierające prośbę o wgranie poprawnych plików przez kolejnych 5 dni roboczych. 

- nie odnotowano płatności za zlecenie przez kolejnych 7 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia.

7 dni. W przypadku braku płatności do zamówienia jest ono automatycznie anulowane po siedniu dniach od jego złożenia.

Drukarnia DGprint.pl nie przewiduje w swojej standardowej ofercie wysyłki za granicę kraju. Jednak taka wysyłka jest możliwa, a jej całkowity koszt pokrywa Zamawiający.

Tak, jest możliwość zamówienie produktu nie wymienionego w ofercie standardowej drukarni. By zamówić taki produkt należy skontaktować się z drukarnią poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie głównej drukarnii DGprint.pl.

W Drukarni DGprint.pl nie ma możliwości zamówienia projektu graficznego. Drukarnia udostępnia jednak bezpłatne makiety, które ułatwiają Zamawiającemu przygotowanie własnego projektu.

Produkty i usługi

Tak, jest możliwość zamówienie produktu nie wymienionego w ofercie standardowej drukarni. By zamówić taki produkt należy skontaktować się z drukarnią poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie głównej drukarnii DGprint.pl.

Drukarnia nie świadczy usług projektowych. Zatrudnieni graficy układają jedynie projekty na arukuszach drukarskich.

Tak, jest możliwość wykonania wydruku próbnego. By taki wydruk otrzymać, należy złożyć zamówienie poprzez serwis i dodać komentarz do zlecenia, w którym zawarta będzie informacja o wydruku próbnym.

Za racji ograniczeń technologicznych przy produktach nie są zawarte wszystkie możliwe rodzaje uszlachetnienia. W celu złożenie zamówienia z takimi parametrami oraz otrzymania indywidualnej wyceny należy skorzystać z formularza kontaktowego znajdującego się na stronie DGprint.pl

Gramatura papieru to jego grubość i sztywność. Wizytówki, zaproszenia, vouchery, pocztówki drukowane są na grubym papierze o gramaturze od 250g/m2. Do ulotek,  plakatów  stosowany jest zazwyczaj papier o niższej gramaturze. 

Płatności

Za produkt możecie Państwo państwo zapłacić elektronicznie poprzez platformę PayU oraz osobiście w naszej 

drukarni. 

Jeżeli zamówienie ma być wysłane za pobraniem nie może przekraczać wartości 150zł

Jeżeli zamówienie będzie odbierane osobiście wraz z płatnością przy odbiorze nie może przekraczać wartości

100zł. Zastrzegamy sobie prawo do zmian.

Jeżeli zamówienie ma być wysłane za pobraniem nie może przekraczać wartości 150zł

 

Drukarnia DGprint.pl nie przewiduje możliwości anulowania zlecenia przez Klienta. Możliwe jest jedynie operowanie plikami do druku.

Drukarnia ma możliwość anulowania zlecenia jeśli:

- przesłane pliki nie nadają sie do druku, a Zamawiający nie odpowiada na wiadomości przez 3 dni robocze. 

- nie odnotowano płatności za zlecenie przez 3 dni robocze

 

 

Dostawa

Zamówienia dostarczane są przez firmę kurierską wybraną przez Sprzedawcę.

Materiały pakowane są w standardowe pudełka tekturowe, każdy produkt może zostać zapakowany osobno, jeśli jest taka potrzeba. Materiały mogące doznać uszkodzeń oznaczone są odpowiednimi informacjami. Paczki wysyłane są przed południem

Wysyłka materiałów jest dodatkowo płatna a jej koszt obliczany jest automatycznie w koszyku.

Przesyłka dostarczana jest pod adres wpisany w Panelu Klienta w trakcie składania zamówienia lub w trakcie rejestracji.
Wydruki wysyłamy również anonimowo w imieniu Zamawiającego. Odpowiedni adres należy wpisać w trakcie składania zamówienia.

Pliki do druku

Prace wielostronicowe: zalecany format to jeden plik PDF z odpowiednią kolejnością stron.

*PDF (preferowny) - CMYK, obrazki 300dpi, czcionki zamienione na krzywe

*PSD  (Photoshop) spłaszczony!

*CDR  (Corel do v16) - teksty zamienione na krzywe; obiekty z cieniem, przezroczystością, soczewką itp. zamienione w bitmapę CMYK 300dpi.

*AI  (Adobe Illustrator) - teksty zamienione na krzywe, CMYK, obrazki 300dpi, dołączone łącza

*TIFF  - CMYK, 300dpi bez warstw, spłaszczony

*JPG  - CMYK, 300dpi, jakość maksymalna / minimalna kompresja

! Montaż plików wielostronicowych: Obrót rewersu projektu na arkuszu drukarskim odbywa się zawsze względem prawej/lewej krawędzi awersu.

!  Prace prosimy przesyłać w odpowiednim formacie czyli w skali 1:1 odpowiednio powiększonym o spad 2mm. Jeśli praca przygotowana jest ze spadem większym, koniecznie należy umieścić taką informację w uwagach do zamówienia. W przeciwnym wypadku praca może zostać nieprawidłowo przycięta.

 !  Właściwą impozycję na arkuszu drukarskim wykonujemy na miejscu w drukarni. Prosimy nie wykonywać impozycji samodzielnie (nie dotyczy arkuszy plano, które co do zasady muszą być zmontowane przez zamawiającego).

!  W przypadku prac wielostronicowych drukujemy wg kolejności stron umieszczonych w pliku. 

DRUK WIELKOFORMATOWY (banery, roll-upy, folia samoprzylepna itp.) wymaga innej niż np. ulotki specyfikacji plików do druku.

Wydruki wielkoformatowe zazwyczaj oglądane są z dużej odległości, nie wymagają więc tak dokładnego druku jak np.wizytówki, więc pliki do druku powinny być odpowiednio zmniejszone. W przeciwnym wypadku plik dla banera np. 3x10 metrów może ważyć nawet 1,5 GB! 

- Etykiety z małym tekstem, małe naklejki z tekstem - PDF, 1:1, CMYK, teksty zamienione na krzywe, obrazki CMYK 400dpi.

- Duże naklejki, banery >0,5m2:
   jeżeli plik zawiera wyłącznie elementy wektorowe wykonane w COREL lub ILLUSTRATOR - PDF, format 1:1, CMYK, teksty zamienione na krzywe.
   jeżeli plik zwiera obrazki i teksty lub kształty - TIFF spłaszczony, format 1:10, CMYK,  300-600dpi.
 
DODATKOWO

Przy wydruku tekstów z wielu kolorów (CMYK lub RGB) teksty mogą być niespasowane, co nie podlega reklamacji.

Przy przygotowywaniu plików do druku w formatach PDF, TIFF, JPG, CDR wymagana rozdzielczość map bitowych to nie mniej i nie więcej niż 300 dpi (reklamacje dotyczące jakości wydruku z plików poniżej 300 dpi nie będą uwzględniane).

Przy przygotowywaniu Plików Graficznych w formatach PDF, TIFF, JPG, CDR bitmapy umieszczone w pliku muszą być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku zapisu 16 lub 32 bitów na kanał mogą wystąpić błędy w druku. Reklamacje dotyczące tak zapisanych Plików Graficznych nie będą uwzględniane.

Czcionki zawarte w projektach do druku zawsze muszą mieć czcionki zamienione na krzywe. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy na wydrukowanych czcionkach z plików, w których czcionki nie zostały zamienione na krzywe. 

Reklamacje dotyczące rozbieżności kolorów w przypadku przesłania do nas plików graficznych przygotowanych w kolorystyce innej niż CMYK czyli RGB, PANTONE itp. nie będą uwzględniane.

Reklamacje dotyczące różnicy nasycenia kolorów w stosunku do oczekiwań Zamawiającego mogą być składane jedynie w wypadku, jeżeli przed rozpoczęciem druku Zamawiający dostarczył Drukarni proof cyfrowy wykonany przez Drukarnię.

Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym – porównywanie kolorystyki wydruku CMYK z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niepoprawne technologicznie. 

Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za nieznaczne różnice kolorystyczne w całym nakładzie przy druku tych samych plików graficznych (tolerancja do plus/minus 10% odchylenia kolorystycznego).

 
 

 Akceptowane formaty plików:

*TIFF (preferowny)  - CMYK, bez warstw - spłaszczony

*PDF  - CMYK, czcionki zamienione na krzywe

*PSD  (Photoshop) spłaszczony!

*CDR  (Corel do v16) - teksty zamienione na krzywe; obiekty z cieniem, przezroczystością, soczewką itp. zamienione w bitmapę CMYK 300dpi.

*JPG  - CMYK, jakość maksymalna / minimalna kompresja

Pliki graficzne powinny być rozdzielczości przynajmniej 300dpi. Przy wydrukach wielkoformatowych (banery, roll-up) zalecana rozdzielczość to 600dpi.

Kolorystyka CMYK. 

Reklamacje

Nie, takie różnice kolorystyczne nie podlegają reklamacji. Drukarnia nie ma możliwości zgadnięcia jakie ustawienia monitora ma osoba komponująca plik graficzny, czyli jasność, kontrast, temp. barwowa itp. Przyciemnienie monitora nie spowoduje ciemniejszego wydruku. Zmiana teperatury barwowej monitora nie spowoduje zmiany kolorystycznej wydruku itp.

Reklamacje należy składać na adres drukarnii DGprint.pl w Mrągowie.

Do reklamowanej usługi należy zawsze dołączyć dowód zakupu lub jego kopię, opis wady, datę jej powstania

oraz żądanie Nabywcy. 

 

 

Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Nabywcy z obowiązku zapłaty za Zamówienie. O rozstrzygnięciu reklamacji Nabywca zostanie poinformowany w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacyjnego przy pomocy Formularz dostępnego bezpośrednio w Serwisie DGprint.pl lub drogą poczty elektronicznej bądź poczty tradycyjnej. Brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy po upływie wskazanego w poprzednim zdaniu terminu skutkuje uznaniem reklamacji za uzasadnioną. Reklamowane zlecenie musi zostać zwrócone w całości nakładu na adres Sprzedawcy. Reklamację należy zgłosić w ciągu dwóch dni po dostarczeniu produktu przez Sprzedawcę.

Słownik czyli co jest co w poligrafii

Spad jest to obszar druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza. Wielkość spadu w naszej drukarni wynosi 2 mm.

Kolorystykę pracy zapisujemy zestawem cyfr, gdzie każda cyfra oznacza jedną ze stron arkusza papieru. 

  • 4+4 oznacza druk pełnokolorowy obustronnie CMYK + CMYK.
  • 4+1 oznacza druk pełnokolorowy jednostronnie + druk jednym kolorem (zazwyczaj czarnym) z drugiej strony
  • 4+0 oznacza druk pełnokolorowy CMYK jednostronnie
  • 5+0 oznacza drukpełnokolorowy CMYK + kolor dodatkowy, np. biały.

Gramatura papieru jest to masa (cieżar) wyrażona w gramach w przełożeniu na metr kwadratowy.

Im wieksza gramatura, tym papier jest grubszy i sztywniejszy. W naszej drukarni stosujemy papier od

90g/m2 do  400 g/m2.

Papier offsetowy "zwykły" jest papierem niepowlekanym używanym powszechnie do druków książek, papierów firmowych, ksero. Dobrze się po nim pisze, stawia pieczątki. Można na nim drukowac w drukarkach domowych.

Papier kredowy to papier powlekany, matowy lub błyszczący, gładki. Kolory w druku są odpowiednio nasycone, grafika ostra i wyraźna. Papier ten wyróżnia się niską przezroczystością dając co przy wysokich gramaturach daje brak przebijania się wydruku na drugą stronę. Tylko do druku na profesjonalnych drukarkach.

CMYK to zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku wielobarwnym w poligrafii i metodach pokrewnych:

 

Cyjan – odcień niebieskiego, ale trochę bledszy i bardziej spłowiały, można go określić jako szarobłękitny lub sinoniebieski.

 

Magneta - kolor uzyskany w wyniku połączenia czerwieni i niebieskiego

 

Yellow - kolor bardzo podobny do żółtego, jednak trochę bledszy od typowej nasyconej żółcieni.

 

Black – kolor czarny, jednak o niezbyt głębokiej czerni.

 

RGB  - Dzięki mieszaniu trzech głównych składowych (red + green + blue) dochodzi do powstawania wielu innych barw odzwierciedlających na monitorze czy ekranie kolory występujące w naturze i w naszym otoczeniu.

 

 

Lakier wybiórczy UV (lakier punktowy, selektywny) pozwala na nabłyszczenie wybranych elementów produktu. Prace z lakierem wybiórczym, np. wizytówki są bardziej eleganckie i dodają prestiżu. Do lakieru wybiórczego potrzebny jest dodatkowy projekt w kolorze czarno-białym gdzie elementy lakierowane obrazowane są kolorem czarnym (CMYK: 0,0,0,100). 

Proof cyfrowy -  kolorowa, specjalnie wykonana odbitka (lub specjalistyczny wydruk) będąca dla drukarza maksymalnie zbliżonym obrazem tego, co powinien osiągnąć na maszynie drukarskiej pod względem wierności barw. Służy drukarzowi jako wzorzec do odpowiedniego ustawienia (regulacji) maszyny drukarskiej.

Nie znalazłeś odpowiedzi?